måndag 18 juni 2012

Kvällen med stort K

Ikväll ska det ske.
Det som skulle skett för en vecka sen.
Träningsstarten alltså.
Jag är så taggad att jag nästan svimmar.
Träningsväskan är packad, kläderna framplockade.
Idag är det få saker som kan stoppa mig.
Ställde mig på vågen i veckan, jag visste att det var illa men inte SÅ illa, när jag sen provade min klocka i morse och inte kunde knäppa den så blev jag galet taggad att börja göra något åt detta.
Redan i helgen började jag lite smått med nästan en kvarts pigg/smidig/stark övningar.
Idag cyklade jag ner för backen och gick uppför...nu ska jag inviga solsängen för att riktigt komma i stämning inför kvällen :)


Googlebild

8 kommentarer:

E sa...

Heja Heja!!
Sätt upp ett mål som du verkligen vill nå. Då blir det lättare att hålla fokus. Gå ut riktigt mesigt i början (du ska känna att du har mer att ge) och öka successivt vecka för vecka. Kör du tre pass på en vecka direkt från start kommer du snart lägga av igen! Planera även in din träningsvecka på söndagen och har du bestämt att tisdag ska du träna ja då SKA du träna! Man möter motstånd efter ett tag, ofta efter 2-3 v(mitt kom efter ca V8) men ge dig inte, ta dig ur det! Dessutom är vissa dagar tuffare än andra. Det är så många faktorer som
inverkar! Mycket sitter i huvudet och det får man lägga
mkt träning på!
Lycka till och glöm inte att uppdatera oss!

Ann-Sofie sa...

Tack, precis vad jag behövde!
Gör om gör rätt...innan idag skrev jag in olika aktiviteter i almanackan.
En sak varje dag, tex cykla, promenad, träning, hemmaövningar.
Ska jag stryka det igen?
Med friskis tama sommarutbud kan jag bara träna ett sånt pass i veckan, men kanske ska nöja mig med det?
Mitt mål...att få kondition, styrka och träningsglädje i vardagen.
Vill inte säga att jag ska gå ner ett visst antal kg, det känns för motigt.

E sa...

Vågen ska du inte stirra dig blind på. Använd måttband!
Varje dag är för mkt. Varannan dag maximalt. Varva då Friskis pass med promenad (så du får upp flåset under promenaden). Hemmaträning 3:e dagen (funkar inte alls för mig då jag tycker det e dötrist). Man får hitta sitt eget sätt och du kommer snart underfund med vad som är bäst för dig!
Tänk på att ha vilodag mellan dina pass, den dagen e jätteviktig! Återhämtning måste man ha!
Sen e vardagsmotionen med viktig!
Men mitt bästa tips är: trappa upp långsamt! Kroppen måste vänja sig! Du ska känna att du längtar efter att träna!

Ann-Sofie sa...

Batterierna är slut som tur är!
Så tex: mån friskis, tis vila, ons promenad, tors hemma träning, fre promenad, lör vila, sön promenad, mån friskis...eller hur menar du ? det blir lätt många vilodagar annars när jag bara tränar friskis 1ggr/veckan...
Jag längtar efter att röra på mig!

E sa...

Tex tis, tors sön om det nu går att få ihop med Friskis pass.
Bra att du längtar efter träning! Håll fast vid den känslan!
Liten fråga: förut när du börjat träna, har du dragit igång med tre tuffa pass per vecka? Hur länge har det varat? Förkylningen kom som ett brev på posten efter ngn ynka vecka och sen var det svårt att trampa igång igen? Eller?
Jag har min övertygelse (den kom jag inte på själv utan fick inpräntad i skallen och oj vad jag inte trodde på den men jooo den har hjälpt mig!!)och
det är att börja lååångsamt. Det e mer hållbart i
längden! Det har funkat för mig! För innan körde jag
igång till 110% och sen bara slutade jag!
Dessutom tro på dig själv!

Ann-Sofie sa...

jag har tränat allt jag kunde för att sedan trappa ner o till slut träna liite eller åtminstne tänkt att jag skulle gå dit...
Nu har jag ju fått förkylning o annat trams så fort jag tänkt att jag skulle träna så framtiden ser ljus ut.
Men man kan ju träna så länge man inte har feber el ont i halsen bara man tar det lite lugnare, tror jag.
Jag vet att jag kan!!!

Anonym sa...

tänk om ni frågat er kloka storasyster (haha) om detta , preeecis vad jag sagt hela tiden : Planera in träning för kommande vecka - o sen tränar man då man planerat oavsett nåja har man brutit benet så... likadant : Börja på en lagom nivå för dig - har sett många "träningsfreaks" genom åren - tränar typ 5 dgr i veckan i tja ca 3 veckor- sen - ingenting alls !! Men lika viktigt är det att lyssna på sin kropp när den säger vila ( under förutsättning att den inte säger det varje gång det är dax att träna ) !! Nä nu väntar spinningen ;) tjingeling /H

Ann-Sofie sa...

ja det borde jag ha gjort så klart!
jag har lite svårt att tolka min kropps signaler, den skriker jämt efter vila...
Men jag ska göra som ni säger, gå ut lågt o öka efterhand och att följa planeringen, för planera är jag bra på!