fredag 3 juni 2011

Dålig nattsömn

I mitt hem bor det en leksaksmus, en sån där som låter precis som en riktig pipande mus, fast typ 7ggr så högt.
Sist den lät var i mars månad...
När man tröttnar på den så sticker man en kniv  plastbit i ryggen på den så tystnar den.
Eftersom den plastbiten försvann i flytten och musen flyttade in i ett skåp så glömdes den bort.
För några dagar sen hörde jag den igen och Smilla ville så klart ha tillbaka sin leksak, man berövar inte sina djur på leksaker, så är det bara!
I natt fick den förbannade musen frispel, jag vaknade flera gånger av oljudet o inte ens smilla ville kännas vid den...
Vad jag än gjorde så lät den och jag är säker på att hela huset vaknade...(just nu står de utanför min balkong och skriker en massa arga saker till mig) huga...
Tillslut kvävde jag den jäkeln under alla handdukar jag hittade, och stoppade den i tvättkorgen eftersom kläder isolerar ljud...då var klockan kanske 04 och jag var så tacksam för att jag fick gå o lägga mig o vakna när jag sovit färdigt.
Nu ska jag gå ut och bjuda alla trötta på lite fjäsk så att jag slipper hatblickar i framtiden ;)

Inga kommentarer: