tisdag 26 juli 2011

Moogio är ett skitföretag

eller så är det så att jag har råkat ut för sämsta tänkbara montör...
det spelar ingen roll vilket för arbetet var skitdåligt utfört, ni minns persiennerna som trillade ner?
montören bad om ursäkt flera gånger, lovade att komma tillbaka o göra om jobbet, dessutom utlovades en ersättning.
sagt o gjort, en vecka senare var gubben tillbaka o pluggade fast alla persiennerna.
återigen lovade han en ersättning.
nu har jag dessutom väntat i 2 månader på magneter som ska hålla fast persiennerna.
idag fick jag några skruvar o magneter i brevlådan-alltså får jag själv montera fast de trots att jag betalt för att få det gjort...
i ett mail förra veckan skrev montören att ersättning o magneter skulle ligga i min brevlåda så fort de fick dem, men nu har jag alltså fått magneterna  men ingen ersättning...
jag skiter i deras futtiga ersättning men jag vill att ni ska veta hur företaget beter sig o behandlar sina kunder.
gå inte på att de lovar guld o gröna skogar ,att de är skittrevliga...det är ju mest skitsnack vill jag påstå.
Men om man är en människa som tycker att det är ok med montörer som inte kan passa tider de själv valt och ändrar alla (alla utom en gång,då fick jag nog o sa NEJ) tider...och om man liksom skiter i allt,då kan man ringa denna firman.
Ryktet går väldigt fort då skåne inte är så stort o detta inlägg kommer jag troligtvis att få skit för men detta är som jag har upplevt det hela o det kan INGEN ta ifrån mig.

Om de ska ligga så, då spelar det ingen roll att denna sommaren nu bara känns kall o regnig!

3 kommentarer:

Veronica sa...

Det var ingen rolig läsning ang den montering som gjorts hemma hos dig. Det finns ju alltid en möjlighet att ringa Moogios huvudkontor, lämna namnet på montören och tala om dina uppleveleser. Detta är inget som är OK i Moogios kedja. Själv driver jag 2 enheter (Halmstad /Helsingborg) och hos mig hade detta aldrig fått förekomma. Visst kan det gå fel vid en montering, men detta ska ju åtgärdas fortast möjligt!
Moogio är en franschisekedja som drivs av olika personer i olika städer, så det är synd att du drar oss alla över samma kam. Jag har fört det här vidare och jag hoppas att någon kontaktar dig för att ställa till rätta (om det inte redan är gjort vilket jag hoppas?
/Veronica Moogio Halmstad/Helsingborg

Ann-Sofie sa...

Hej, tack för din kommentar.
Felet åtgärdades efter en vecka har jag för mig, men ännu har ingen ersättning dykt upp trots att jag vet att montören varit åtminstone en gång till i huset.
Jag borde ha skrivit att det handlar om företaget i Kristianstad, ber om ursäkt för att jag inte gjorde det, för jag valde ju faktiskt Moogio för att ni annars har ett gott rykte.

Anonym sa...

Din text är påhittad och lite väl överkurs,felet rättades till inom 2 dagar och ersättningen fick du.